Turismul este marginalizat în România şi s-a dat importanţă acestui domeniu doar când au apărut ministri care au avut relaţii speciale cu şefii lor, a declarat agenţiei MEDIAFAX Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc şi unul dintre cei mai mari hotelieri din ţară.
"În ultimii ani nu s-a dat importanţă turismului românesc. Politicienii români nu sunt consumatori de turism intern şi din acest motiv nu îi interesează domeniul. Cînd s-a dat un pic de importanţă turismului a fost atunci când miniştrii au avut relaţii speciale cu şefii lor - Agathon, Udrea... Am văzut că importanţa turismului este pusă pe seama persoanei care o conduce şi pe seama relaţiei pe care o are acea persoană cu şeful. Atunci apar multe uşi deschise", a spus Murad.
Astfel, a explicat el, nu s-a dat importanţă turismului, ci persoanei care a condus domeniul.
El crede că în România lipseşte un ministru care să aibă curaj, să fie responsabil şi să fie lăsat de şefi să lucreze.
"Problema este că în România oamenii gândesc aşa: dacă nu faci nimic, nu eşti condamnat. Dacă faci, ai un risc. Şi atunci cea mai bună variantă e să vină un om curajos, să-şi asume vreo doi ani să facă lucrurile să se mişte, după care se duce şi se predă direct şi stă vreo 2-3 ani la puşcărie şi asta a fost tot. Şi toată ţara va avea de câştigat şi doar el pierde. Dar să avem acest om". afirmă preşedintele FPTR.
Din păcate, spune el, în ministere se lucrează 80% pe hârtii şi 20% sunt cei care se uită în faţă. Iar cei care se uită în faţă sunt legaţi de alţii, care nu vor să facă nimic, şi nu pot nici ei face nimic.
"Un ministru care ar şti turism ar face într-o lună ce a făcut doamna Grapini în mai mult de un an, deci eficienţa lui ar fi de mai mult de zece ori mai mare. Ea încearcă, dar problema este că rezultatele spun multe. Un plan de promovare ar trebui făcut de minister cu patronatele din turism, iar patronatele ar trebui să-şi asume acest plan şi, indiferent cine va veni la putere, el să nu mai poată fi schimbat", a adăugat omul de afaceri.
Potrivit lui Murad, turismul nu poate fi înţeles decât de cei care lucrează în turism.
Acesta crede că în turismul românesc lipseşte partea de care ar trebui să se ocupe statul şi că investiţiile din diverse staţiuni au depins de relaţia pe care a avut-o ministrul turismului cu primarul respectiv.
Totodată, au fost cheltuiţi foarte mulţi bani pe promovarea turismului fără ca cineva să calculeze dacă aceste investiţii au avut sau nu vreun efect.
"Ministerul este ca un copil al unui patron care cheltuie bani fără să-şi pună problema de unde face rost de alţii, pentru că ştie că îi dă tatăl său", a încheiat Mohammad Murad.