Targul de Turism al Romaniei, editia de primavara 2013, un
eveniment desfasurat pe 15.000 de mp suprafata de expunere, cu
peste 30.000 de vizitatori, vanzari de 12 milioane de Euro si
oferte de vacanta incepand de la 1 Euro.
Inregistrand o crestere semnificativa fata de anii trecuti,
Targul de Turism al Romaniei de anul acesta a avut rezultate
vizibil mai bune: 275 de standuri ocupate, vanzari de 12 milioane
de euro si un numar de peste 30.000 de vizitatori, conform
estimarilor reprezentantilor FPTR confirmate de datele oficiale
Romexpo.
La Targul de Turism al Romaniei din primavara anului trecut au
fost prezenti circa 25.000 de vizitatori, care au cheltuit
aproximativ 10 milioane de Euro.
Cu o suprafata totala la targul din acest an, de 15.000 de metri
patrati, ocupati de catre expozantii la targ, pavilioanele
vanzatorilor de pachete turistice au avut expuse oferte dintre cele
mai variate. Agentiile de turism au avut vacante cu tarife
promotionale incepand cu 1 Euro pentru o saptamana in Grecia in
luna mai, pana la cea mai scumpa oferta de vacanta din targ, care a
costat peste 20.000 de euro pentru o calatorie cu avionul in jurul
lumii, pe o durata de 23 de zile.
In ceea ce priveste disponibilitatea vizitatorilor de a-si
achizitiona vacante pentru anul 2013, acestia au fost mai dispusi
la calatorii anul acesta, datorita probabil si numarului crescut de
zile libere din acest an. Banii incasati pe vacante in cele 4 zile
de targ din perioada 14-17 martie 2013, au fost de 12 milioane de
Euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut. Chiar daca agentiile
de turism au oferit cu preponderenta destinatii externe, cererea
vizitatorilor targului pentru litoral a fost mai mare decat anul
trecut, in conditiile unei slabe promovari din partea ministerului
de resort, a carui imagine in cadrul targului a fost la limita
vizibilitatii.
Targul de Turism al Romaniei, editia de primavara 2013, a
oferit, pe langa pachetele turistice atractive, o
avanpremiera a spectacolelor ce vor avea loc in acest an pe litoral
si a organizat spectacole de animatie pentru copii,
cocktailuri, petreceri exotice, mitologice si prezentari de
moda.
Am avut un targ de succes cu mai multe pavilioane ocupate, mai
multi expozanti, mai multi vizitatori determinati sa cumpere,
incasari mai mari pe durata targului si cu siguranta mult mai multe
vanzari generate in perioada urmatoare, ceea ce ne determina sa
credem ca anul turistic 2013 va fi mai bun decat precedentul.
Presedinte FPTR,
Mohammad Murad.